Anul 1921 reprezinta anul in care fondatorul casei de moda, Guccio Gucci a deschis primul magazine cu bunuri din piele si obiecte de calatorie de dimensiuni mici, in orasul sau natal Florenta. Viziunea sa asupra companiei a fost marcata de estetica rafinata a nobilimii din Londra, cu care ia contact in perioada cand lucreaza la faimaosul Hotel Savoy, obictivul lui la intorcerea in Italia, fiind imbinarea sensibilitatii englezesti cu abilitatile unice ale artizanilor din Toscana natala. Clientii sai fac parte din aristocratia Toscana a caror hobby era echitatia, ceea ce a dus la dezvoltarea pictogramei Horsebit, simbolul casei de moda.
Inceputul de deceniu, reprezinta lansarea unor proiecte relevante, avand ca si filozofie comuna respectul si grija pentru ceilalti, valori ce reprezinta crezul tuturor angajatior companiei. De asemenea se dezvolta un concept eco – friendly precum si prima colectie pentru copii, prin care se subliniaza inca o data reputatia brandului privind calitatea si relevanta produselor fabricate exclusive in Italia.
Fondata in anul 1975, casa de moda Armani a devenit sinonim cu moda haute couture, fiind considerat unul dintre cele mai prestigioase branduri din intreaga lume. Primul magazin a fost deschis in Milano de catre co- fondatorii Giorgio Armani si Sergio Galeotti, dezvoltand de-a lungul timpului sialte branduri: Giorgio Armani, Emporio Armani, Armani Jeans, Armani Exchange.
Logo companiei urmareste o abordare simplista si un design elegant, fiind rezultat din combinarea unui “G” rotunjit si literei A, rezultand un stil rafinat. Toate logo-urile Armani folosesc aceeasi paleta de culori Alb – Negru, oferindu-le o impresie izbitoare dar in acelasi timp clasica si naturala. Astazi Giorgio Armani intentioneaza sa construiasca in colaborare cu alti parteneri, un lant de hoteluri de lux si statiuni, in present existand mai multe cafenele la nivel mondial ce duc mai departe valorile casei de moda, refinament si stil la cel mai inalt nivel.
Ralph Lauren este un creator de moda de origine americana, care se remarca si ca filantropist si dezvoltator al unui imperiu finaciar global. De curand a devenit cunoscut si pentru colectia sa de automobile de colectie pe care le expune la diverse expozitii de specialitate. Deschide primul boutique in anul 1967, cu sprijinul producatorului de haine Norman Hilton, in care comercializeaza cravate, fulare sub eticheta “Polo”, dupa ce primeste
dreptul de utilizare a marcii de la Books Brothers, insa acestia reusesc sa-si pastreze drepturile asupra tricoului cu guler incheiat in parte din fata “original polo button-down collar” pe care-l produc si astazi desi marca inregistrata apartine lui Lauren si devine emblematica pentru casa de moda. In anul 1970 primeste premiul COTY, pentru linia de imbracaminte de barbate. Anul 1971 reprezinta anul de extindere a liniei de productie si deschiderea primului magazine pe Rodeo Drive, in Beverly Hills. Incepe sa dezvolte si linia pentru femei, pastrand stilul clasic masculin unde apare pentru prima data si logo companiei.
Mario si Martino Prada fondeaza in anul 1913 compania denumita initial “Fratelli Prada”, care va produce articole de lux atat pentru femei cat si pentru barbati a caror originalitate o transforma intruna dintre cele mai influente case de moda. Primul magazin il deschide in Milano, Galeria Vittorio Emanuelle II, unde comercializeaza produsele exclusiviste din piele, precum manusi sau genti unicat, iar in anul 1919 a devenit furnizorul oficial al familiei regale. Acest lucru se oglindeste si astazi in sigla casei de moda, care a preluat modelul blazonului Casei Savoy.
Totusi cea care a dus numele familiei pe marile podiumuri ale lumii si a transformat acest brand intr-un adevarat fenomen este Miuccia Prada. Chiar daca au trecut aproape 100 de ani de la infiintarea casei de moda, creatiile acesteia si-au pastrat acel aer exclusivist, produsele luxury reprezentant elementele specifice Prada si totodata aristocratiei si inaltei societati.
Miuccia Prada si-a castigat reputatia odata cu prima ei colectie prezentata in anul 1984 cand a folosit pentru produsele create materiale fine, sofisticate, clasice intr-o linie cu accente foarte moderne, folosind una dintre cele mai sofisticate tehnici de productie de pana atunci. Tot atunci, creatoarea s-a bucurat de succesul materialului revolutionar in lumea modei, pe care l-a folosit in crearea gentilor negre, stralucitoare: poliamida.
Nepoata fondatorului Prada s-a gandit in anii ’90 si la publicul mai tanar, iar astfel a iesit pe piata colectia Miu-Miu, caracterizata prin culori naturale si un stil couture. Numele provine de la numele de alint al creatoarei. Miu-Miu este produsa in mare parte in Italia, insa gentile provin din atelierele din Romania si Turcia.
Anul 2015 va reprezenta anul lansarii primului parfum al casei, fiind prima data cand casa de moda isi va extinde activitatea dincolo de haine si accesorii din piele.
In anul 1856, Thomas Burberry, un ucenic britanic ce active in comertul cu medicamente, devine interesat de moda si pune bazele companiei care 10 ani mai tarziu, inventeaza trench coat –ul, care se numea gabardine in acei ani, numele fiind dat de tesatura din care era confectionata haina. Obiectul vestimentar creat dintr-un material solid, impermeabil ce lasa pielea sa respire-o noutate pentru acele vremuri, avea sa devina un simbol pentru casa de moda. In 1888, Burberry si-a patentat inventia. La succesul acestui obiect vestimentar a contribuit si Roald Amundsen, primul om care a ajuns la Polul Sud, in 1911. Acesta purta la momentul expeditiei chiar o gabardina. Trench coat-ul Burberry a devenit rapid foarte popular pe piata britanica, astfel ca în 1920 Burberry isi deschide primul magazin în centrul Londrei, pe Haymarket Street, locatie ce a devenit apoi sediul central al companiei. Succesul firmei a fost confirmat in anii ‘50, cand Burberry a devenit furnizor al Curtii Regale britanice, al Majestatii Sale Regale Regina Elisabeta a II-a.
Istoria brandului Burberry pe piata parfumurilor a inceput in anii 80, iar in prezent firma ofera o gama larga de modele de parfumuri atat pentru barbati, cat ?i pentru femei.
Eleganta parfumurilor Burberry si stilul extraordinar al creatiilor vestimentare sunt recunoscute in intreaga lume in ultimii 150 ani, unul dintre insemnele reprezentative pentru firma fiind pattern-ul realizat din culorile alb, negru ?i bej. Modelul a fost folosit pentru prima data în anul 1924 ca si captuseala pentru un sacou. Apoi, originalul model a fost rapid inregistrat sub marca Burberry, gratie culorilor sale clasice.
Fondatorii casei de moda Dominico Dolce si Stefano Gabbana, au realizat un concept de neuitat in istoria modei : muza neconventionala, pe care ei o definesc “sudista sexy”, recunoscatoare a glamourului Sofiei Loren si simbolul unui nou concept de “dolce vita”, seduce barbatii, imbracata in rochii stramte si quepiere negre sau colorate, cu dresuri de culoare inchisa, furouri din atlas, sutiene push-up, taioare si maieuri. Punctual forte: stilizarea.
Domenico Dolce s-a nascut la Polizzi Generosa (Palermo) si a lucrat, înca de mic, la croitoria tatalui sau. Stefano Gabbana a studiat moda la Institutul Marangoni din Milano. Aici s-au întâlnit pentru prima oara cei doi, în 1981. În 1984 au deschis un Atelier cu propriile forte. În 1985 Beppe Modenese i-a invitat sa participe la Milano Collezioni la sectiunea Tinere Talente. De aici, avansarea a fost constanta multumita campaniilor publicitare cu mare impact erotic inspirate deseori din estetica neorealista.
În 1990 a luat fiinta prima colectie pentru Barbati, inspirata de „picciotti” [pustanii] din Sud si de Marcello Mastroianni. Lista de admiratori este infinita: pe lânga Madonna care a contribuit la lansarea lor, comandându-le costumele pentru un turneu al sau, se numara, de asemenea, Tina Turner, Nicole Kidman, Matthew McConaughey, Kylie Minogue, Lindsay Lohan, Monica Bellucci, Jennifer Lopez.
În ultimii ani, cei doi creatori de moda au demonstrat un talent în haute couture cu câteva piese unice pentru clientele cele mai exigente.
Brand-ul Roberto Cavalli este sinonim cu glamour-ul si excentricitatea! Creatiile casei de moda italienesti sunt recognoscibile datorita mix-ului ingenios de materiale si imprimeuri cu o tenta exotica, in care florile sunt combinate cu animal print-ul.
Nascut in 1940, in Florenta, Roberto Cavalli a crescut si s-a dezvoltat intr-un mediu cu puternice influente artistice: bunicul sau, Giuseppe Rossi a fost un important pictor italian impresionist, ce a facut parte din miscarea Macchiaoli, iar lucrarile sale sunt expuse la Galeria Uffizzi. Roberto a studiat Institutul de Arte din Florenta, specializandu-se pe imprimeurile textile. In timpul studentiei, acesta a realizat o serie de teme florale, ce au atras atentia fabricilor italienesti. In 1970, tanarul designer a inventat si a patentat o tehnica de imprimare a pielii si a inceput sa creeze obiecte vestimentare din patchwork-uri. A aplicat aceste tehnici revolutionare la Paris, unde a fost remarcat de renumite case de moda, precum Hermes sau Pierre Cardin. La 32 de ani, si-a prezentat prima colectie personala la salonul de Pret-a Porter din Paris, colectie pe care a expus-o si la Sala Bianca din Palazzo Pitti din Florenta. In 1972 si-a deschis primil magazin in luxosul Saint Tropez, iar in 1994 in Saint Barth din Caraibe. Colectiile casei sale de moda cuprind haine si accesorii de femei, barbati, copii, ceasuri, bijuterii, lenjerie intima, costume de baie, precum si o linie de tineret, numita Just Cavalli care denumeste si o cafenea din Milano. In 2013, Cavalli a primit Diploma de Honorary Master in Fashion Management.
Colectiile casei de moda Roberto Cavalli sunt inspirate din calatoriile designerului in tari exotice, pasiunea sa pentru yaht-uri, viata marina, muzica si festivaluri, dar si femei frumoase. De-a lungul timpului, style icon-uri precum Brigitte Bardot, Sophia Loren, Madonna, Jennifer Lopez, Beyonce, Shakira i-au purtat creatiile feminine si extravagane, ce i-au adus lui Roberto Cavalli un loc in Fashion Hall of Fame.